sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Muutos suunnitelmiin

Saatoin eilen ihan pikkiriikkisen olla kateellinen, kun illalla (klo 21.30 sängyssä visusti täkkiin kietoutuneena) selasin facea ja instaa ja vastaan tuli niin upeita halloweenasuja ja -meikkejä. Ehkä ensi vuonna minäkin..

Tai olihan meilläkin halloweenjuhlat, Villen porukoilla ne "perinteiset", johon olisi kyllä voinut pukeutua mutta tyydyin esittämään väsynyttä kotiäitiä. Mielessä kävi josko olisin jonkun tyynyn laittanut vauvamasuksi -siinä olisi ollut kauhua kerrakseen ;D Aatu sentään oli pikkutiikeri ♥ Ja ihan ihmeissään kun juhlissa oli niin kummaa väkeä, alkuun piti ihan vaan sylissä saada olla eikä edes puhua tohtinut :D 


Mutta niin, se on marraskuu nyt. Ja Emmi 9kk, joten mulla on vanhempainvapaa ihan kohta ohi! Olin suunnitellut jääväni hoitovapaalle kunnes Emmi täyttää vuoden ja töissäkin tämä jo sovittu, mutta niin vaan tuli suunnitelmiin muutos. Töistä nimittäin soitettiin josko menisinkin vähäksi aikaa töihin kun väestä puutetta, ja menenhän minä. Muutenkin olin ajatellut että keikkaa teen mitä vaan on tarjolla, niin ei tämä suuri poikkeus siihen ole -onpahan vuorot jo ennalta tiedossa niin ei muutaman tunnin varoajalla tarvi lähtöä tehdä. 

Mutta jänskättää silti ihan hitoksee! Viime yönä huomasin pyöriväni tavallista enemmän hereillä ja miettivän töihinmenoa ja ennen kaikkea noita lapsia - tai lähinnä Emmiä ja imetystä! Montaa kertaa en päivän aikana enää imetä mutta silti jää kertoja välistä, olin sitten ilta- tai aamuvuorossa. Vuoroja ei kuitenkaan montaa tule viikossa olemaan joten en usko että maidontuloon se mitenkään vaikuttaa, toivottavasti, mutta saattaa olla rinnat kipeinä kun kotiin pääsen :D Ja ehkä vähän myös se, miten isi näiden kanssa pärjää mikäli sattuu sopivasti kotona olemaan, vähän mietitytti. Onhan hän muutamia tunteja näiden kanssa ollut, mutta esim iltavuoron lähes koko päivä onkin vähän eri juttu.. 

Näillä merkein alkaa meikäläisen marraskuu, kieltämättä kyllä ihan tervetullutta vaihtelua tähän arkeen :D  (Joka kuitenkin on niin ihanaa ja äärimmäisen kiitollinen olen siitä että olen lasten kanssa saanut (ja saan jatkossakin) kotona olla ♥ )

2 kommenttia:

  1. Itsekin pitäis keikkaa tehdä tai niin suunnittelin, mutta aina kun tulee tarjouksia töistä, niin en haluakkaan mennä. Ja nyt on muutenkin semmonen olo, etten halua töihin vielä moneen vuoteen. Kesällä ehkä viimeistään on pakko mennä vähän jotain tekemään, että saa rahaa taas säästöön kotona oloa varten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon oikein oottanut koska vanhempainvapaa loppuu että pääsee keikkailemaan :D Tosin, lähteminen ei sitten ookkaan niin helppoa kun pitäisi lyhyellä varoajalla lähteä, helposti jää ennemmin kotiin :D

      Poista