perjantai 16. joulukuuta 2011

Ilman voita

Mulla odottaa viisi suklaalevyä tuolla keittiössä, plus pari kermaa ja vähän muita tykötarpeita, tarkoituksena tehdä suklaaherkkuja. 
Vain yksi pikkujuttu puuttuu.  
Voi. 
Kun ei sitä mistään löydy, yli viikon olen jo kaupoissa käynyt vähän väliä tarkistamassa josko olisi tullu. 
Ensin ei ollut mitään voita kaupoissa.
Eilen oli ilmestynyt paketteja hyllyyn, mutta ei yht ainoaa suolatonta. 
Taitaa jäädä herkut tekemättä, ensi viikoksi varmasti löytyy muutakin ohjelmaa. 
Mutta enköhän keksi noille suklaille jotain muutakin käyttöä ;) 
Olisi vaan ollut niin kiva kokeilla itse tehdä suklaanameja. 
ARGH.


Suklaaherkkujen sijasta leivoin eilen sitten noita muita jouluherkkuja, tähtitorttuja ja pasteijoita. 
Pasteijoihin tosin laitoin sen perinteisen (ainakin meillä) jauhelihatäytteen sijasta tonnikala-tuorejuustotäytteen, ihan vaan koska se on paljon helpompi. 


Kumpi on sinun suosikkihillo joulutortuissa, perinteinen luumu vai vähän uudempi omenakaneli?


Mä en ihan tiedä vielä, pitää maistella lisää ;)

Apua, mulla on nyt vikat vapaat ennen joulua. 
Huomenna vien äidin synttäri- ja nimpparilahjareissulle Lahteen, shoppailemaan ja teatteriin, ollaan siellä hotellissa yötä. 
Eli lahjahankintoja ehtii vielä kyllä tekemään, mutta kotihommat jääkin sitten vähän vähemmälle huomiolle. 
Onneksi sentäs noi joulukoristeet on löytäneet paikkansa :)

5 kommenttia:

  1. Mitä sä olet meinannut tehdä sitten ? Haittaako jos voissa on suolaa kun sehän on nykyään pop...suola ja suklaa. Mä tein tossa suklaafudgea kirnuvoista kun muuta ei ollut ja rouhaisinkin vielä merisuolaa hitusen sinne joukkoon ja hyvää tuli :)

    Mut joo, se voi tosiaan on kortilla...mullakin on ollut vaikeuksia sitä löytää ja toi kirnuvoi oli ainoa mitä oli pari pakettia jäljellä meidän kaupassa.

    VastaaPoista
  2. Voihan voipula :D Meidän Prismassa voita on riittäny, vaikkakin en oo sitä ite kyllä tarttenu. Luulin aiemmin, että karppaajat vetää kaiken voin, mutta esim. Valio viekin sitä Venäjälle ja voi katoaa sinne.

    Minä en oo leiponu jouluksi mitään, äiskä tuo huomenna torttuja ja parhaat piparit saa minusta kaupasta :) Kaikki lahjat minulla on onneksi hankittuna :)

    VastaaPoista
  3. Milma: Mun piti tehdä semmosia suklaatryffeleitä, ja ohjeessa sanottiin että suolaton voi. Äiti oli töissä asiasta puhunu ni olivat siellä olleet sitä mieltä että perusvoikin olisi käyny, mutta myöhästä se nyt on. Tehdään niitä sitten joskus toiste, ainahan suklaa maistuu ;)

    Noora: En oo ennen voita kaupasta edes haeskellu ni olin ihan ihmeissäni ku joka kaupassa hyllyissä isot kolot voiden kohdalla. No, tässä taas opittiin että mitään ei pidä pitää itsestäänselvyytenä, ei edes sitä että voita saa kaupasta :D

    VastaaPoista
  4. Olikos noi nyt just niitä pasteijoita, joita mäkin olen aina väsännyt? Mitäs tykkäsit?

    Meille uppoaa ehdottomasti paremmin tuo perustähtitorttu. En ole ikänä välittäny omenakaneli mausta.

    Ja meidänkin kaupasta voi ollu loppu jo pitkän tovin. Olis ollut ihan kiva laittaa muussin joukkoon, mutku ei löytyny edes sitä suolallista vahtoehtoa.

    VastaaPoista
  5. Juu, juurikin niitä. Oon jo kerran aikasemminkin niitä tehny, ja hyviä ovat! Ja ihanan helppoja.

    VastaaPoista